انشاا..120ساله شی
در دوران هخامنشیان سال کبیسه وجود نداشت همیشه اسفند ماه 29 روز بوده،در تقویم آن زمان هر چهار سال یک روز ذخیره میشد و طی 120سال یک ماه ذخیره داشتند که آن سال را بجای 12ماه، 13 ماه اعلام میکردند،
در ماه سیزدهم هیچکس کار نمیکرد همه با خرج حکومت جشن میگرفتند
در ماه سیزدهم هیچکس کار نمیکرد همه با خرج حکومت جشن میگرفتند
بنابراین مردم در حق هم دعا میکردند که 120سال عمر کنند تا حداقل یک جشن یک ماهه را ببینند.!
فلسفه ى ایشالله 120 ساله شى
+ نوشته شده در سه شنبه چهاردهم فروردین ۱۳۹۷ ساعت 23:52 توسط فاطمه
|
یعنی دهن طرفو اسفالت کرده ها